Förkortningar?


Livet ur min synvinkel Kommentera inlägget
Lärare brukar ju ha en förmåga att göra en del förkortningar här och där, när dom skriver på tavlan, och det är ju inte alltid som man förstår vad dom betyder. Min lärare i kemi tar ändå hem priset. Ungefär vart tredje ord är en förkortning (skämtar inte). Ibland måste man sitta och klura lite över vad det ska stå. Men det är ganska kul att sitta och klura, då håller man sig vaken! För vem orkar hålla koncentrationen uppe under en nästan tre timmar lång genomgång, egentligen..?

Nu är jag i alla fall hemma. Ska snart göra en kycklingsallad, men först måste jag vila lite. Jag hatar när det är så varmt i klassrummet, det är rent jobbigt.

Adina

Det kanske är just anledningen till att han gör det. Att ni ska hålla er vakna!

2011-03-28 | 16:27:03
URL: http://diiniz.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback