Tänk om...


Emma funderar Kommentera inlägget
Tänk om. Det är två ord som jag gillar, tänk om. Tänk om gräset skulle vara lila, tänk om jag skulle heta Lovisa, tänk om jorden var fyrkantig.
Ibland måste man få tänka utanför ramarna och nu har jag hittat en artikel om växthuseffekten. Människan har nog bidragit en hel del men, tänk om, det kanske är naturens gång? Jag har ofta funderat på det. Den så kallade växthuseffetken kanske skulle inträffat (säger man så?) även om inte människan hade funnits? Det kanske inte hjälper att stoppa utsläppen av växhusgaserna, det kommer att ske i alla fall på ett eller annat sätt. Det är ingenting som vi kan göra nånting åt.
Istid kommer och istid går, samma sak med värmen? Visst är det skrämande att höra om att jorden närmar sig sin undergång, men det kanske är såhär det är tänkt. Hur ska vi kunna veta, egentligen?

Kom nu inte här med nån dum kommentar om att jag inte är påläst om växthuseffekten och att jag inte kan ett skit, för det är fel. Jag vet inte hur många timmar som jag har ägnat åt att läsa om allt detta, i skola och hemma, men som jag började inlägget - tänk om. Jag sätter mig inte upp mot all forskning och dyl. utan jag måste erkänna att ibland är det skönt att tänka såhär.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback