Våga vägra vågen


Livet ur min synvinkel Kommentera inlägget
Det finns en sak som jag hatar och det är vågar (en våg, flera vågar?). Komiskt att jag är född i vågen... Det är väl egentligen bara den sortens våg som man väger sig själv på som jag inte riktigt tycker om. Vad jag kan minnas så har jag aldrig tyckt om att ställa mig på en våg, vilket jag inte heller har gjort sen man var så illa tvungen hos skolsyster.

Jag minns en gång när vi gick i femman och hade nån konstig matteuppgift. Vi skulle dela in oss i grupper för att sen räkna ut den gemensama vikten. Jag tyckte det var otroligt jobbigt eftersom att alla skulle se på när man stod där på vågen. På nått sätt, jag minns inte hur, lyckades jag komma undan. Lektionen tog slut så det skulle bli min tur nästa dag. Jag minns inte om jag fejkade eller var sjuk på riktigt, men hemma från skolan var jag i alla fall den dagen. I mina ögon var det en jäkligt onödig uppgift, och det tycker jag fortfarande.

Jag är inte fixerad över hur mycket jag väger, jag behöver bara inte veta.  Så har det alltid varit.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback