Om att inte kunna sova


Livet ur min synvinkel Kommentera inlägget
När jag var liten och inte kunde sova nån natt så blev jag nästan alltid orolig vilket gjorde att det tog ännu längre tid att somna. Mamma lärde mig då en sak som jag i princip alltid tänker på när jag ska sova (om jag inte är superduper trött förstås). Hon sa att jag skulle tänka på det roliga som jag hade gjort på dagen och inte tänka på det som kommer nästa dag. Eftersom att jag alltid har haft svårt att somna så hjälpte/hjälper detta mycket, att tänka på vad jag har gjort och inte på vad jag ska göra.

Men ibland hjälper inte ens det. Som inatt. Jag tänker på alldeles för mycket. Ögonen känns trötta men hjärnan går på högvarv. Då finns det bara en lösning, att söka svar på frågorna. Google är min bästa vän. Sen, en till sak: kan du inte sova, vila i alla fall. Det är inte hela världen.

mysan

Hej allt bra? :)

2012-04-25 | 15:12:42
URL: http://myedenvad.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback