Vem tog mina Zzz:an?


Livet ur min synvinkel Kommentera inlägget
Ögonen känns trötta. Huvudet känns trött. Ändå går det inte att sova. En nackdel med mig är att jag sover aldrig särskilt djupt. Jag vaknar av minsta lilla, och så har det alltid varit. Jag kan inte sova när det är för mörkt, inte heller när det är för ljust. Jag kan inte sova när det är för tyst, inte heller när det är för mycket ljud. Ofta vaknar jag av att jag ska vända på mig eller att någon arm har domnat bort. Är det för varmt så går det verkligen inte att sova, behöver jag nämna att sommaren är en plåga? Nä, att sova har aldrig varit min starka sida men då har jag ju tur som inte behöver 8 timmars sömn varje natt heller. Blir det bara två nån natt så klarar jag dagen ändå på nått sätt.

Hela den här veckan har varit helt åt skogen när det gäller min sömn. Har det blivit fyra timmar nån natt så har ju det varit bra. I natt blev det knappt tre. Ändå känner jag mig, efter att ha varit vaken sen fem, ganska pigg. Trots att huvudet och ögonen känns trötta. Det är nån konstig ekvation det där, men det går. Den här dagen kommer nog att bli lång, jag kommer hinna med både det ena och det andra. Lika bra att börja.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback