Ett inlägg bara för mig


Emma funderar Kommentera inlägget
Här kommer ett rikitgt ovärt inlägg egentligen, men... Det är min blogg, mina tankar, jag bestämmer. Det är kanske inte dagens trevligaste läsning, men som sagt - jag bestämmer. Läs med glädje eller hoppa över och läs inläggen nedanför. Välj själv. Nu börjar det.

I sommras hade jag en period med mer näsblod än vanligt. Jag gick på apoteket och köpte blodstillande vadd och inbillade mig att det borde funka bättre nu än när jag var liten. Jag fick fel där, det funkade inte alls. Mamma tipsade om nozoil som hjälper mot torra slemhinnor (som leder till näsblod) så jag tog en ny sväng till apoteket. Jag kan inte påstå att det hjälpte heller.
Nu har jag kommit in i en sån period igen med mycket näsblod. För några dagar sen bestämde jag mig för att ge både blodstillande vadd och nozoil en ny chans. Men nej, det hjälper inte! Jag skulle väldigt gärna göra nånting roligare av dom där timmarna som jag tillbringar med toapapper tryckt mot näsan. Nu är det säkert nån som läser och tänker att jag borde bränna och ja, jag har tänkt det jag med. Men det är inte det lättaste att klä på sig och pallra sig ut och till sjukhuset (nog för att jag bor nära) när man måste byta papper i princip varje minut, inte det första man tänker på heller.

När jag var liten visste jag vad som gjorde att jag fick näsblod. Ofta var det om jag hade sovit för lite och jag var därför väldigt duktig på att veta när jag måste gå och lägga mig för att undvika näsblod. Nu för tiden vet jag aldrig orsaken. Jag kan vara helt utvilad och sitta lugnt hemma och se på tv när det helt plötsligt börjar droppa från näsan. Ännu värre är det att vara bland folk när det hela sätter igång. Nä, om jag får säga mitt så börjar det hela bli ganska jobbigt. Det är faktiskt utmattande.

frida berg

Ha en bra onsdag! :D



/ http://fridasberg.blogg.se

2012-02-08 | 14:07:56
URL: http://fridasberg.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback