Vad tänker du på?


Musik Kommentera inlägget
Jag gissar på att så gott som alla har vissa låtar/artister som man associerar till nånting så fort man hör låten, person, händelse, osv. Så även jag. Jag tänkte dela med mig av några, bara för att jag tycker att det är så roligt att se hur konstiga associationer man kan!

Green Day Basket Case - Linda, hon var den som spelade låten första gången för mig
Michal Jackson Man In The Mirror - Sena kvällar i bilen när man glider runt stan
Eros Ramazzotti & Cher Più Che Puoi - När jag var liten och vi hade varit hos Ingemars och åkte bil hem på sena kvällen
Bruce Springsteen - Höst
AiluCrash Turn The Tide (filmen Jag saknar dig) - Blir så glad men samtidgt ledsen av låten
Rise Against Hero Of War - Väckarklocka
Colbie Caillat Bubbly - Väckarklocka
The Dubliners Wild Rover - Spelades alltid när jag stekte pannkakor hemma
Sabaton Firestorm - När jag och Jesper åkte bil med italienarna (kan tilläggas att dom var livsfarliga bakom ratten)
September Mikrofonkåt - Johan, för att han fullkomligt hatar låten
Vikingarna Den Stora Dagen - Åsele marknad, köpte en skiva med Vikingarna och den här låten var min favorit
AC/DC Highway To Hell - Riff Raff Ruff




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback