Mina tankar går i svartvitt


Tips & Trix Kommentera inlägget
Någonting som är ganska vanligt är att göra bilder svartvita. Det kan vara fint, om det är rätt bild. En svartvit bild kräver oftast mer kontrast än en bild med färg och även lite mer detaljer. Det kan faktiskt vara rätt svårt ibland att få det bra och vissa bilder blir aldrig bra i svartvit. Jag personligen tycker bäst om färgfoton, starka färger och fina kontraster. En del gillar bleka färger, en del matta och andra ljusa, allt är en smaksak och beror självklart också på bilden. Nu är det här mina egna åsikter och inte något expertutlåtande.

Under våren och sommaren (lilla som har varit än) har det funnits gott om bilder på tussilago och maskroser på bloggar och dyl. Speciellt svartvita bilder på blommorna. Det är detta som stör mig. För er som inte vet så blir färgen gul nästintill vit i färglöst läge. En vit maskros, inte fint alls i mina ögon. Jag tror dom flesta förstår vad jag menar och gör ni inte det så kan ni väl ta er en titt på bilderna här nedanför. Färg eller gråskala? Jämför himlen på dom olika bilderna, vilken är mest intressant att titta på. Tussilagon med utfrätta högdargrar, dom ljusa partierna som är för ljusa. 

Porträtt är enda undantaget, för mig. Då är svartvit, bleka/svaga färger och ibland även utfätta högdagrar fint.

Svartvitt, absolut, men på rätt bilder.



sannas rum

Sv; Vad bra (: För mig är det buggar i stilmall och kodmall. Samt att jag inte förstår hur det ska synas att man lägger ett inlägg i fler kategorier än en.

2012-06-18 | 19:19:26
URL: http://sannasrum.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback