Spekulationer kring gluggar


Livet ur min synvinkel Kommentera inlägget
Jag satt nästan fyra timmar på biblioteket, men jag vet inte om jag blev så mycket klokare... Vad det är jag försöker bli klok på är vilket objektiv som jag ska införskaffa. Jag trodde att jag visste så sent som i förrgår, men nu är jag osäker igen. Jag har läst, googlat, läst och jämfört. Vill ju inte direkt gå och köpa nått som jag sen inte kommer att använda. Därför skulle jag kunna tänka mig ett fast objektiv (me like), typ nikon 50/1.8 eller 85/1.8, men om jag tänker på vad jag har nu så går nog 50/1.8 bort för jag tror att tamron 60/2.0 som jag har är rätt så likt. Då är det 85/1.8 som står kvar på listan. Men då kommer tankarna... Jag kanske skulle behöva ha lite mer vidvinkel, eller klarar jag mig med tamron 60/2.0?? Kanske ska slå till på sigmas 17-70/2.8-4.0 ändå?
Jag har några att välja mellan, några fasta och några zoom, men jag kan verkligen inte bestämma mig. Ska tillbringa några timmar till med att läsa lite om olika objektiv, samma saker som jag redan läst, och sen om jag har tur så kan jag kanske bestämma mig.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback