Vinter eller sommar? Eller både och.


Emma funderar Kommentera inlägget
Dom flesta som känner mig vet nog att jag älskar vintern och är inte lika förtjust i våren och sommaren. Våren är den absolut värsta tiden.
Nu är det ju i princip vår här i Umeå, inte länge kvar i alla fall, och jag sörjer verkligen att vintern är slut. Den här vintern blev inte alls som jag hade tänkt mig. Inte på långa vägar. Endast en sväng med slalomskidorna, endast en sväng med skotern (blir dock mer nästa vecka!) och inte en endaste minut i någon pulkabacke. För att vara helt ärlig vet jag inte vad jag har gjort av tiden? Det känns nästan som att vintern bara har varit en månad... Jag blir helt deprimerad när jag sitter och skriver det här, jobbig känsla.

Här i Umeå försvinner snön i rask fart och det är vatten precis överallt. Tiden då jag suktar efter mina svala vita dojjor men istället plaskar runt i alldelens för varma vinterskor. Som sagt så tycker jag inte om den här tiden året. Normalt sett.
I år är det lite annorlunda. Eller, jag är lite kluven. Jag tycker fortfarande inte om våren eller sommaren, men jag måste erkänna att det är lite roligare att vara ute med kameran under dessa årstider. Jag insåg egentligen detta förra året, men jag erkänner det inte förens nu. Det tar liksom emot att säga att jag faktiskt ser fram emot att snön ska försvinna (nu när det bara är skitsnö kvar).
Alltså det svåra problemet som jag brottas med, sorgen över att vintern försvinner och glädjen att sommaren är på väg... Jag kan inte bestämma mig om jag ska vara glad eller ledsen.

Nästa vecka åker jag norrut och då blir det förhoppningsvis en massa skoter och korvgrillning, kanske till och med lite pimpling. Jag ska ta igen en hel vinter på några dagar, jag måste för mitt eget samvete.

Emma

Hej! allt bra med dig?

gud vilken fin blogg du har!



Kram

Emma - emmaeriica.webblogg.se

2012-03-28 | 14:04:59
URL: http://emmaeriica.webblogg.se/
emma

tack så mkt! :D

2012-03-28 | 16:10:57
URL: http://emmawiidstrand.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback