Påsk 2013

Nu är jag, efter en fin påskhelg, hemma i Umeå igen.
I fredags blev det en liten skotertur som slutade i en massa kravlande i snön för min del. Men det funkade det också. På kvällen blev det lite bastu och på vägen in så sneglade jag upp mot himlen i hopp om att skymta lite norrsken. Såg nånting som kunde vara början på norrsken så jag sprang in och hämtade kameran och stativet. Ut igen med blött hår och inga vantar. Det kändes inte så kallt men när jag kom in såg jag att det var -15 där ute... Jag fick se mitt norrsken i alla fall!
 
I lördags gick jag och Johan på en liten promenad. Hade tänkt försöka ta några bilder, men det blev inte så många. Vi hann inte gå så långt innan vi skulle vända för att hinna äta smörgåstårta. Och sen var det ändå bara snö överallt och alla har väl sett snö? Under lördagen drog molnen ihop sig också och det blåste riktigt mycket. Någon stjärnhimmel fanns inte att skåda, till min besvikelse.
 
Söndag och sommartid. Dagen bjöd på en kort skotertur för att grilla och pimpla. Blev ingen lång utevistelse då det började snöa och blåsa på eftermiddagen. Lite ledsen blev jag också då jag hade hoppats på att få en sista skymt att lite norrsken. Jag tog plats på övervåningen och satt nästan hela kvällen och såg hur molnen (jätte)sakta men säkert drog sig undan. Vi såg på lite film och mitt under filmen, strax efter kl. 23, fick jag för mig att gå ut och kolla lite. Jag kunde se stjärnorna! Och kanske en början till norrsken? In och hämta grejerna och när jag kom ut igen var himlen fin och grön. 

Åke

Så vackra bilder, både på norrsken och skotern ;)

Svar: Tack tack! :)
EmmA

2013-04-03 | 07:15:50
URL: http://www.nacka144.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback