Mångas rädsla


Livet ur min synvinkel Kommentera inlägget
Nikon D3100 + Sigma 17-70 1:2.8-4

Jag älskar åska. Att sitta ute på altanen och lyssna hur regnet smattrar mot taket och åskan vandrar över himlen är fantastiskt. Dom senaste åren har det varit dåligt om riktiga åskoväder, tråkigt nog. Igår morse vaknade jag av regnet och fick sen ligga och lyssna till lite åska, mysigt!
Telia skickar ut sms och varnar för åska, vilket är bra men även vilseledande för stackars personer som mig. Idag fick jag ett sånt sms och glad som jag blev så skyndade jag mig till fönstret för att se om det kunde stämma. Sol. Strålande sol var det enda som syntes, och en klarblå himmel. Besvikelsen var stor.
 
Nån gång i mitt liv vill jag åka söder ut, medelhavet till exempel, och se ett riktigt åskoväder. När jag var i Italien för tre år sen fick jag se en himmel full av blixtar och höra muller som aldrig slutade innan det började om på nytt. Det vill jag uppleva igen.

Elisabeth

Wow! Vad snyggt du fångat himlen! =) Jag tycker det är skönt när det åskar.. =)

2013-08-15 | 22:23:20
URL: http://www.lajsa.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback