Smått och gott i lådan


Mina saker Tips & Trix Vatten Kommentera inlägget
Jag kikade lite i min låda där jag har alla möjliga småsaker som kan vara bra att ha när kameran ska användas. Saker som inte direkt är fototillbehör, men som är väldigt användbara. Tänkte att jag skulle skriva upp dom här och vad jag använder grejorna till.
 
Sittunderlag - ett vikbart som lätt rymms i väskan, och det är nog ganska självklart vad jag använder det till...
Sprayflaska - lite fejkregn för att få fina vattendroppar på blommor och annat. Min har dock gått sönder och måste bytas ut.
Pipett - för att göra vattendroppar.
Skärbrädor - bakgrunder, har flera stycken. Turkos, rosa, grön, röd och några vita. Dom färgglada köpte jag på Lagerhaus för 29 kronor styck.
Färgat papper (och ofärgat) - samma som ovan.
Träskivor - också bakgrunder. Fick dom av pappa.
Kartong inklädd i folie - använde den som reflexskärm innan jag skaffade mig en riktig.
Glasskivor - perfekta att ha som underlag för att få en spegelreflex, se bilderna i förra inlägget. Jag köpte några tavlor för en femma styck på myrorna för att komma åt glasskivorna.
Spegel - som ovan, fast med lite annan effekt. Ganska liten, 20x20 cm ungefär och även den köpt för en femma på myrorna.
Vitt lakan - Bakgrund när jag ska fota nått lite större, där inte ett papper räcker (fyndade på jysk för tio kronor).
En klämma - (en sån här) använder den mest när jag fotar droppbilder, då jag hänger upp en påse med vatten.
Stickade fingervantar - har ett par som är lagom tunna för att slippa ta av sig dom nu på vintern så fort kameran ska fram.
Liten ficklampa - bra att ha när det är mörkt.
 
Sen har jag massa fjädrar, glitter och sånt som också ligger där i. Sånt som är roligt att fota! Tror jag har fått med allt nu. Man klarar sig rätt så bra med enkla saker, och en gnutta fantasi.

elin

åh vilken fin bild! :)

Svar: tack :)
EmmA

2013-02-10 | 01:37:08
URL: http://elinohrn.devote.se
Åke

Vacker bild :) Roliga saker du har i din låda men så värdefulla :)

2013-03-30 | 06:41:15
URL: http://www.nacka144.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback