En ung jentes siste ord


Boktips Kommentera inlägget
Nikon D800 + Nikon 50/1.8G
Den första bloggen som jag följde var faktiskt norsk, Regine som skrev om sitt liv med cancer. En väldigt öppen och ärlig blogg. Tåkigt nog överlevde hon inte och en önskan som hon hade var att få ge ut en bok. Det fick hon, efter sin död, och nu sitter jag alltså här med boken, bloggen, om hennes tid med sjukdomen och läser än en gång om alla hennes behandlingar och läkarbesök.
 
"Jag vill bara säga att ni inte får vänta på att livet ska bli bättre. Man måste inse att man inte kan få allt man vill här i livet, och ibland möter man motgångar. Jag såg hela tiden framåt. Försök hellre se på det ni har, här och nu, och gläds åt det. Jag kan inte göra någonting åt mitt liv just nu. Jag har inte längre kontrollen. Om jag inte hade blivit sjuk hade jag nog gått och sett fram emot arr allt skulle bli bättre när jag fick åka iväg och studera. Kanske var det det här som behövdes för att jag skulle få upp ögonen? Jag har i alla fall fått en ny syn på livet nu.
Jag hoppas bara att jag får en chans till."
 
En mycket läsvärd bok om en hemsk sanning, om hur livet kan ta en oväntad vändning.
 
Face your fear. Accept your war. It is what it is.

Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Åhh jag läste den där boken rätt så nyligen, tårarna bara rann mot slutet.. :/

SV: Ja jag är verkligen supernöjd med väskan, det känns bra att allting verkligen får plats, dock har jag inte vant mig riktigt vid att det den är större än min gamla väska, och tyngre!

2013-07-30 | 23:34:21
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback