Solen gör skillnad


Före och efter Vinter Kommentera inlägget
Nikon D800 + Nikon 50/1.8G

Bilden är tagen samma dag som bilderna nedanför, då det var mycket dimma. Det var precis innan "solnedgången" (syntes ju ingen sol på hela dagen), och bara åtta minuter efter den här bilden tog så tog jag en till bild och den var alldeles blå och mörk. Kunde det då bli mer tydligt hur mycket solen gör, även om den är gömd bakom lager av moln? För mina ögon var det ingen skillnad alls i ljuset. Kameran är så otroligt mycket känsligare. 
RAW-bilder utan redigering för att visa:
 
Nikon D800 + Nikon 50/1.8G

Matilda

Oj vad coolt egentligen :D

Svar: Ja eller hur :)
EmmA

2014-01-16 | 10:05:44
URL: http://matildasavelind.blogg.se
Veronika

Herregud vilken fin bild och snygg redigering, ungefär vad har du ändrat här? Om du vill dela med dig då klart!

Svar: Tack! Jag har dragit lite i kurvor (svärtat ner de mörka områdena och ökat kontrasten överlag), dragit ner saturationen, gjort en vingettering och lagt till en ljus spot i mitten. Om jag minns rätt :)
EmmA

2014-02-05 | 17:03:07
URL: http://verrran.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback