Lost time is never found again

 
Månaderna, veckorna och dagarna bara sveper förbi! Just nu håller jag på att packa min lilla väska för på fredag åker jag till Stockholm! Det är nästan 10 år sen jag var där senast, och innan dess var det ca. 13 år sen. Det har inte varit någon stad som jag har besökt ofta med andra ord, men det ska det bli ändring på! Jag tillhör de som kan åka någonstans bara för att titta på typ ingenting. I helgen är huvudnummret körsbärsblommorna (för andra, som mitt resesällskap, är det hotellfrukosten) och även att vandra runt i Gamla stan. Det är den gamla arkitetkturen som fångar mitt hjärta.
 
Jag har alltid tyckt om att besöka gamla kyrkor och andra byggnader, bara för att det finns en historia bakom dem. Men kyrkor speciellt. Bl.a Sveriges äldsta träkyrka, Heliga kors kyrka i Ronneby, Dumo di Milano och senast på listan är York Minster. Otroligt nog har jag aldrig varit inne i Umeås stadskyrka, den ligger uppenbarligen för nära...
 
 Och på tal om York. I november förra året fick vi chansen att åka till Leeds, England, med universitetet. En sådan chans kunde man ju bara inte missa! Vi fick bo hos olika familjer, läsa några korta kurser vid ett universitet där och hade gott om fritid. En härlig resa!
 
 
Jag reser inte ofta alls, men på fredag är det alltså dags igen. En kort trpp över helgen, men jag är inte mindre peppad för det. Hoppas att Stockholm bjuder på någorlunda väder! 
Men än är vi inte där. Innan jag tar helg, i morgon, ska jag läsa lite inför morgondagens seminarium och gruppövningar. Sånt där mindre roligt.
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback