Ett


Livet ur min synvinkel Kommentera inlägget
Sista helgen i april. Vad händer ikväll egentligen? Jag har absolut inte gjort mycket. Tvingade mamma tidigare att spela lite UNO med mig, jag vann 3/5 gånger! Vem är bäst va?


Den som bor i Bjurholm eller läser VK vet att det är vattenbrist och en vattenläcka i kommunen. Det har ju varit det i över två månader nu och fortfarande har inte läckan hittats.
Jag undrar egentligen en sak: är det bara i Bjurholm/små samhällen som nånting liknande kan inträffa? Alltså att det är vattenbrist i månader.

Om det skulle bli så i ex. Umeå skulle det väl vara närmast en katastrof? Eller misstar jag mig nu? Skulle stadsborna kunna leva med att snåla på vatten i två månader?

Det kanske inte snålas allt för mycket just här, men visst tänker man efter om man får för sig att starta några tvättar med kläder. Det finns till och med några i centrum som är helt utan vatten.

Det kanske inte framgår så tydligt, men jag har märkt att dom som bott i en stad, en längre tid, ofta är ganska bekväma av sig. Lite för bekväma ibland. Punkt.


annsoh

Vad kul att du är med i dagens blogg! :D

lycka till puss annsoh! :D

2011-04-30 | 03:50:31
URL: http://annsoh.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback