En dunderbra helg


Sommar Kommentera inlägget
Igår så kom vi hem från norrbotten. Hela helgen där uppe har bara varit kanon! På lördagen åkte vi till Pajala och gick en sväng på marknaden, även fast det ösregnade. Det fanns faktiskt mycket att se, lite större än marknaden som brukar vara i Vännäs. Jag hade sen innan bestämt mig för att köpa sockar. Det brukar vara 8 par för 100 kronor, men inte där. Det var 14 par för 100! Vilket kap säger jag bara! Sen blev det så klart köp av munkar, ett måste när det är marknader.

På kvällen så tog jag och Johan fiskegrejor och gick ner till båten för att åka ut på sjön och fiska lite. Jag är ingen mästerfikare, har aldrig använt kastspö och har aldrig (och vill aldrig) hållit i en fisk. När vi satt där i båten så fint så fastnade mitt metspö i en näckros så jag fick hålla Johans kastspö medans han skulle få loss mitt spö. Jag började alltså meta med ett kastspö och fick napp typ inom 10 sekunder... En liten abborre. Senare, efter att ha fått en hel del abborrar, så trodde jag att jag hade fått bottennapp med metspöet, men det var ju en gädda på ett halvt kilo! Jag blev överlycklig! Första gäddan som jag fått, dessutom på metspö. Men där är det inte slut, jag bytte till kastspöet och 15 minuter senare fick jag ytterligare en gädda, på 2 kilo. Sen ville inte Johan fiska mer haha! Men sitta och fiska i en båt mitt på natten med midnattssol är nog bland det bästa som man kan göra.

På söndagseftermiddagen var det dags för hemfärd. Vi var först och gick en sväng till på marknaden innan vi påbörjade den 6 timmar långa bilresan hem till Umeå.

Idag har jag jobbat eftermiddag och nu är jag helt slut, vill bara sova. I morrn ska jag upp och börja jobba kvart i sju, jippi..!


Linda

Vill åsså köpa sockar! :P

2011-07-12 | 18:41:58
URL: http://lindasofiepersson.blogspot.com.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback