I teknikens värld


Emma funderar Kommentera inlägget
Under mina snart 20 år så är det bara två gånger som jag har använt en systemkamera. Andra gången var i morse.
Min första kamera som jag hade, en sån där skitsak (som var ganska dyr ändå...), köpte jag för typ fem år sen eller nått. Jag vet inte ens vad den heter?? Den dög väl, men min mobil funkade minst lika bra som kamera då.
I fjol, när jag tog studenten så fick jag en kamera i present, en sån där halvsystem typ. Fungerar som en kompaktkamera, fast bättre och jag är riktigt nöjd med den. Men nu... Nu börjar det klia i fingrarna. Jag vill så gärna skaffa mig en systemkamera och förverkliga alla tankar som jag har i huvudet. Jag har liksom bilden klar över vad jag vill göra med min kamera, vad jag ska använda den till. Även om det inte kommer att hända på en grisblink. Jag kommer inte att lära mig hantera en systemkamera på en gång, det lär nog ta sin tid, men tid finns det alltid. Jag har börjat kolla efter och jämfört massor av olika och har hittat några olika finingar. Nu är det bara att börja spara pengar. En hel del.

Men då kommer nästa problem också. Jag skulle ha haft en ny dator också. Just nu har jag ju en sån där fin liten blå mini-PC som är lika seg som en koala. Jag kan inte lägga in program på datorn som måste läggas in med en CD, och det är väldigt tråkigt ska jag säga. Ja, i alla fall så behövs inte mycket innan datorn ska sega ihop och det ska ta flera minuter att öppna program, sånt hatar jag. Och eftersom att jag är familjens lilla tekniknörd så står jag inte ut längre! Det ska liksom gå smidigt och jag vill kunna ha mycket på min dator. Nu har mina tankar börjat komma in på att skaffa en MacBook Air. Svindyr, jag vet. Det lär ju sluta med en Hp ellr liknande, men drömmar är ju inte förbjudna. Det jag gillar med Mac:en är att dom är stilrena och väldigt bra när det gäller mediahantering.

Den stora frågan är då egentligen dator eller kamera? Johan frågade mig igår vad som var först på listan och då sa jag säkert att det var kameran. Men nu vet jag inte. Ska jag först spara ihop till en dator och sen sattsa på kameran? Eller kameran först? Datorn som jag har funkar ju faktisk än och lär nog hålla ett tag framöver. Det är så mycket mer som jag vill lära mig med en kamera, så det kanske blir en sån. Fasiken, jag vet inte!!

frida [foto]

Kamera! Men köp en Nikon om du ska ha en :)

2011-06-23 | 02:10:49
URL: http://fridafotar.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback