Första måndagen


Livet ur min synvinkel Kommentera inlägget
Första måndagen i ett nytt kvartal. Klockan 15.00 var det mycket oljud här i stan. Varningsystemet testades, men jag måste säga att dom snålar lite här i Umeå. I Vännäs ljuder signalerna i närmare en kvart, men här var det slut på fyra minuter och då hördes signalen här uppe vid NUS två gånger. Okej, jag ska erkänna att jag faktiskt tycker att det är lite kul när man hör dom där signalerna (bara när dom testas!!!) och faktiskt vet varför dom tjuter, det är inte alla som vet!

Och för er som tycker det är konsitgt att det är ett nytt kvartal i mars så hittade jag svaret, för jag har också undrat. Första gången dom testade var i december, för några år sen, därav är den "underliga" räkningen. Lite oflyt av dom som kom på idéen tycker jag.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback