Helikopter, flyga eller vara?


Emma funderar Kommentera inlägget
Eftersom att fredagar numera ingår i min helg så ska jag ta det lugnt hela långa dagen. Men ikväll blir det allt annat än lugnt. Utgång som gäller då!

Men där är vi inte än. Johan ligger fortfarande och sover och jag ser på tv, min favoritkanal är helt klart Discovery Channel. Jag sitter i pyjamas än också om nån är intresserad av att veta det.

Det står några tanter nedanför mitt fönster och pratar. Det hörs så himla väl... Som inatt så vaknade jag av att en  tjej gick nedför backen med klackskor! Men däremot så vaknar jag inte av ambulanshelikoptern när den kommer och far. För er som inte vet så bor jag vid sjukhuset och ser nästan helikopterplattan. Jag brukar sitta och titta på helikoptern, det är min kvällssysselsättning! Måste erkänna att jag faktiskt är lite fascinerad.

Jo juste, jag tycker inte att dom ska ta bort helikopterplattan från NUS! Hur många viktiga minuter kommer inte att förloras om helikoptern ska landa på flygplatsen? Först ska helikoptern flyga dit bort och sen ska en ambulans köra därifrån till sjukhuset. Det låter inte så praktiskt i mina öron.
Visst förstår jag att bullerisoleringen kostar en hel del att göra, och att en hel del har klagat på oljud, men det är väl sånt man får räkna med?

Bara massa svammel, men det får ni stå ut med.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback