Läs inte om du inte vill


Emma funderar Kommentera inlägget
Kära dagbok, idag har jag gått runt på stan i evigheter. Nä, men seriöst. Jag satt inne och kollade på det hemska regnet idag fram tills klockan fyra och sen begav jag mig ner till stan. Var om på biblioteket och hämtade en bok som jag hade bokat, sen gick jag runt och njöt av den obefintliga julstämningen som just nu är nere i centrum. Och varför är julstämningen obefintlig då? Jo, visst hänger det lampor och julpynt överallt men det är två saker som förstör.
1. Ingen snö - det är stora vattenpölar överallt.
2. Det hemska oljudet - byggarbetsplatsen där dom rev huset bakom Kungspassagen. Tänk er att stå i en container och någon står utanför och sparkar väldigt hårt, så låter det när man går runt på stan.
Inte så julmysigt direkt.

Sen såg jag en annan sak. En skylt på Kungspassagen där det stod nått i stil med att det är deras sista jul innan dom ska flytta ut för ombyggnadtioner. Vadå, ska alla affärerna där flyttas därifrån medans dom bygger om? Vars hamnar dom? Eller så menar dom kanske inte riktigt så, men läser man skylten så tror man då det.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback