Låter det rörigt?


Livet ur min synvinkel Kommentera inlägget
Jag ska aldrig städa, det resulterar bara i att jag aldrig hittar mina saker...
Igår när jag skulle packa så tänkte jag plocka fram mina obektiv för att sitta och klura över vilka som ska med, men hittade jag alla? Nej. Det var ett som var borta och det fanns ingen stans. Helt otroligt. Tillslut så fann jag mitt fina objektiv, i en låda som jag hade tänk ha som "kameralåda" där all utrustning ska ligga. Tror ni att jag kom ihåg att jag hade en sån låda? Nej. Som sagt, städning är inte alltid bra.

Men sen återstod ju bara problemet, vilka objektiv ska med? Av tre möjliga så var min tanke att ta med två. 18-55 mm är en självklarhet, men sen då? Storfavoriten Tamron 60mm f/2 eller omöjliga Tamron 70-300mm tele-macro? Nu tycker säkert många att det är jättebra att ha en långzoom, men jag gillar gillar inte att ta bilder över vyer (om ni fattar). Jag tar hellre en närbild på en sten, sån är jag.

Nu är det en ny dag och vi ska snart fara och för typ tre minuter sen lyckades jag bestämma mig. Det blir 70-300mm. Jag kan nog klara mig med 18-55mm till närbilder (även fast jag inte är helt kompis med det) och sen kan det ju faktiskt dyka upp en ren eller två på långt håll så då kan det ju vara bra med en långzoom. Det låter nästan som att jag ska på värsta safariutflykten eller nått... Stativet då? Ska det med? Nej vänta, nu får jag ju ge mig...




anna fahlgren

Hejsan! Delta gärna i min tävling där du kan vinna länkningar och smycken ifran Guldfynd by Kenza! http://fahlgrenanna.blogg.se/2011/november/tavling.html

2011-11-22 | 21:51:16
URL: http://fahlgrenanna.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback