Hemmakväll vs. utekväll


Livet ur min synvinkel Kommentera inlägget
Jag har alltid varit den som sitter hemma på kvällarna och helgerna. Under högstadietiden när dom flesta andra var ute på byn på kvällarna så satt jag för det mesta hemma och såg på tv. Jag har aldrig haft behov av att vara ute hela tiden på en massa bus. Under gymnasiet fortsatte jag att stanna hemma, det var först under sista terminen som jag började vara mer i Umeå.

Alkohol då. Samma sak där, jag kände helt enkelt aldrig för att fara på fester och sånt. Även om jag fick smaka lite ibland. När jag blev 18 blev det några besök på krogen, men sen dog det som av. Nu är det bara när kusin vill som jag får se insidan av kroglivet haha. Hemmafester och sånt där är heller inget som jag egentligen föredrar, visst är det kul ibörjan och att få träffa lite folk men när kvällen blir sen så brukar det oftast spåra ur. Många gåner händer det att det blir jag som får den äran att se till att folk sköter sig. Jag hör inte till dom som dricker tre cider och blir kanonfull, jag hör till dom som kan dricka mycket mer men fortfarande gå rakt...

Det jag egentligen vill säga med detta är att jag längtar tills jag blir äldre och fler kommer att njuta av att ha en filmkväll, eller varför inte en spelkväll. Helt enkelt kunna ha kul utan massa alkohol, bara lagom på sin höjd.
Nu säger jag inte att jag vill bli nykterist, för det är ganska mumsigt att kunna ta en cider när man sitter med en vän och pratar eller under en filmkväll. Ni förstår vad jag menar.

Caroline - http://ponnitjejens.blogg.se/

Hej, fin blogg du har! :)



(Om du vill ha en länk utan att skriva något på din egna blogg, kolla in detta inlägg då! http://ponnitjejens.blogg.se/2012/april/lankar.html#comment)



Allt bra med dig? :)

2012-04-29 | 12:49:00
URL: http://ponnitjejens.blogg.se/
Thea

känner precis samma! drack inte förrän jag var 18, och dricker fortfarande inte sådär jätteofta. tycker egentligen inte det är speciellt kul att gå ut på krogen, annat än om det är många man känner ute, men då behöver jag fortfarande inte dricka mycket för att ha kul.. skönt att se att jag inte är den enda som oftast föredrar en mysig hemmakväll :) (fast på sommaren tycker jag att hemmafester är sjukt roliga, bara för att man är så ofantligt lycklig den årstiden!)



sv;åh, gör det! ser framemot resultat :)



här har det inte öst ner alls, snarare småduggat hela dagarna, haha :)



Jag använder Photoscape! :)

(gratisprogram som inte är så avancerat, men det duger!)



Verkligen! Jag känner bara att det ska synas att det är JAG som tagit bilderna..sätta min egen prägel liksom.. :)

2012-04-29 | 15:45:32
URL: http://theaholmqvist.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback