Atta stanna upp och bara lyssna

Lite osamanhängande text, men det bjuder jag på.
Här kommer en bild från promenaden igår. Ibland hatar (oftast) hatar jag att bo mitt inne i en stad, som för övrigt är rätt så ful också. Det finns inga (väldigt få) fina miljöer inom lämpliga avståd. Speciellt inte nu när dom river alla gamla fina hus och parker för att smälla upp fyrkantiga höghus. Parkerna inne i centrum är katastrof, ombyggnation som skulle vara klar nästa år men har blivit framskjutet. Strandpromenaden är numera en enda stor byggarbetsplats, typ.
Med tanke på att Umeå ska vara kulturhuvudstad 2014 så vet jag inte riktigt hur dom tänkte. Det kanske vore lämpligare om det där kulturhuvudstadåret flyttades fram till... 2020 kanske?
 
Skogsbo som jag är så saknar jag att sitta ute på sommarkvällarna och höra storspovens sång, slippa känna all avgaslukt, gå på en promenad utan att möta en massa människor, känna lugnet och slippa stressen som finns i en stad.
 
Med hela den här texten ville jag egentligen bara berätta om hur jag igår var tvungen att stanna vid sjukhusdammen och lyssna på vattnet som forsade nedför bäcken. Jag stod där i mörkret, blundade och lyssnade. Magiskt.

Åke

Fin vinkel! Det vilar helt klart magi över bilden som du helt klart har stannat upp och fångat! Tänk vad många som missar det i livet! Mycket snyggt ljus och för att inte tala om alla speglingar :) Men jag håller med dig om storspovens sång kontra lastbilars läte som förbrukar en massa bränsle... Så sitter undertecknad gärna heller ute på en mossklädd sten eller stubbe och upplever livskvalité :)

Svar: Tack så mycket! Ja skogen går före stan alla gånger!
EmmA

2013-04-27 | 08:17:32
URL: http://www.nacka.se
Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Wow vilken häftigt bild! Är den hdr? :)

SV: Ja verkligen, jag själv fotar typ aldrig i svartvitt av nån anledning, men borde nog göra det oftare, det kan bli himla fint! :)

2013-04-27 | 15:59:10
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback