Gröt med lingonsylt eller äppelmos?

Nikon D800 + Nikon 50/1.8G

I brist på ett mer passande objektiv så tar man flera bilder och lägger ihop dom.
Jag saknar att ha ett mer vidvinklat objektiv. Just nu har jag bara ett objektiv till min kamera och vill gärna utöka möjligheterna lite. Kan däremot inte bestämma mig för om det ska bli ett macro - eller vidvinkelobjektiv som står näst på tur att införskaffas. Om jag ser till vad jag kommer andända mest under höst och vinter (som nu faktiskt närmar sig) så är det förmodligen bäst med vidvinkel, samtidigt är det ett macro som jag har velat ha sen tre år tillbaka (har massor med bilder i huvudet som jag vill försöka få fram). Förstår ni hur kluven jag är? Det är som att välja mellan en havregrynsgröttallrik med lingonsylt och en med äppelmos - otroligt svårt med andra ord, det går inte.

K

:)

2013-08-13 | 21:42:36
Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Helt underbar bild!
Och ja det där med beslutsångest är inte lätt.. :/

SV: Tack för tipset om HDR-videon ska kolla på den! :)

2013-08-19 | 22:37:57
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback