En timme


Livet ur min synvinkel Kommentera inlägget

Ingen har nog missat vad Earth Hour är för något? Jag tycker att det är en fin sak att göra, inte bara för miljön utan för alla.

 

Väldigt många tycker att det är fruktansvärt onödigt med tanke på att det inte är så mycket som kan göras för miljön under en timme. Nej, mycket kan inte göras men meningen med att släcka lampan är att folk ska öppna ögonen, timmen kan tolkas på flera sätt.

 

Jag känner flera som menar att Earth Hour är ett barnsligt påhitt för att folk ska få gott samvete. Och vad gör dom då? Jo, tänder alla lampor, datorer, tv-apparater, allt som kan tänkas under en timme. Bara för att. Värt? Tydligen.

 

Det är en timme per år. En timme av 8760. En timme för dig och mig. Vill du inte tro att det hjälper miljön, gör inte det men ta vara på den ynka timmen! Släck lampan, tänd ett ljus och njut av lugnet, läs en bok, umgås. Hur farligt kan det vara? Det handlar om en timme.

 

Någon som fortfarande tycker det är onödigt? Lugn, nu är det ett år kvar till nästa gång.

 

Kommentarer hos aftonbladet.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback