Blåsippor


Close up Växter Vår Kommentera inlägget
Nikon D3100 + Tamron 60mm f/2
Jag har i flera år velat fota blåsippor och nu har jag äntligen hittat dom. Tidigare har det aldrig blivit av, antingen har jag bara glömt bort eller så har jag bara inte hittat några. Kan inte på rak arm säga att jag ens har sett en blåsippa förut..? Men igår var den stora dagen. Gav mig ut på en promenad, som sagt, och tänkta utforska strandpromenaden lite mer uppströms. Varför ska den vara så fin därborta för och inte här där jag bor? Hittade lite vitsippor, vårstjärnor och påskliljor och sen såg jag nånting blått lite längre fram. Där var dom. Mitt bland gamla blad, grenar, träd och buskar. Dessutom stod dom i en lerig slänt... Jag kravlade mig i alla fall upp och blev väldigt uttittad av dom som gick förbi. Men med pinnar i håret och i väskan (hittade dom när jag kom hem!) så kände jag mig riktigt nöjd! Stukade foten lite också.
 
Blåsippor är riktigt fina att fota. Dom är ganska matta i färg och yta vilket gör att dom inte blänker så mycket på bild om solen skulle vara framme. Dessutom växer dom i en väldigt fin miljö. Jag gillar dessa små blå!

Josephine Einarsson

Svar: Tack så jättemycket!:) Du har också fina bilder!

Svar: tack :)
EmmA

2013-05-07 | 18:45:02
URL: http://photomemorys.blogg.se/
Elin-elinsfotoliv.webblogg.se

SV: Tack så jättemycket! :)

2013-05-07 | 21:14:09
URL: http://elinsfotoliv.webblogg.se
Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Så fina bilder! :)

SV: Tackar!
Jag har sökt några fotokurser på distans :)

2013-05-09 | 00:02:03
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback