Min padda

 
Fick en fråga om min iPad, om vad jag tycker om den. Eftersom att jag tidigare hade noll erfarenhet av iPad så tycker jag förstås att den är super då jag inte kan jämföra med nått. Största anledningen till varför jag köpte den var för att lättare läsa kurslitteratur och att den är smidig att ta med sig. Och just en iPad för att den kan kommunicera med min macbook.
 
Jag har en iPad Air 32Gb, vilket räcker för mig. Det är lagom stor skärm, den är inte för tung och lagomt med minne. Jag kan tycka att en iPad mini är för liten, efter att ha jämfört i affären, även om den är billigare och klarar ungefär detsamma som den större versionen. Den är som en förvuxen iPhone och passar inte till mina användningsområden, texten blir för liten när man ska läsa en hel del. Det skiljer kring 1000 kr mellan air och mini så det beror ju helt på vad vilket syfte man har att använda paddan till. 
 
Mycket kurslitteratur finns som .pdf-fil och jag tycker det är tusen gånger smidigare att läsa på paddan än på datorn. Det är nästan som att bläddra i en vanlig bok, med möjlighet att markera texten utan att det är permanent.
 
Jag använder min dator mycket sällan nuförtiden då paddan kan göra det mesta. Datorn kommer till användning när jag ska använda word eller photoshop, vilket inte är varje dag. Med hjälp av Cloud on kan jag även fortsätta skriva på word-dokument på paddan, något som är toppen! Men då jag inte har något tangentbord än så blir det besvärligt så det är inget som jag gör ofta.
Dessutom börjar batteriet på datorn bli lite sämre så paddan är lättare då den inte behöver vara på laddning så ofta, bara var tredje/fjärde dag ungefär. 
 
Nackdelen med iPad, alla appleprodukter egentligen, är blåtanden. Det tog några månader innan jag kom på hur jag skulle använda bluetooth på min macbook. Vad jag hittills läst om iPad så finns det ingen nytta med bluetooth, varför finns det ens på den när det inte går att anävända? På grund av (tack vare?) detta så har nu dropbox kommit till stor nytta! Det här med AirDrop har jag inte lärt mig heller, nån som kan förklara hur det funkar?
 
Jag tycker att paddan har varit ett bra köp, men jag kan tänka mig att till exempel Galaxy Tab är en bra motsvarighet om man vill ha en android.

Jenny

Hej! Tack för din kommentar på min blogg! Jag har skrivit ett litet svar inne på kommentaren!
Ville bara kommentera detta när jag såg inlägget. Jag har en exakt likadan padda och jag ÄLSKAR den! Den är toppen. Jag kan precis som du markera och stryka under saker på pdf-filen eller på power pointen vilket gör att paddan ersätter både dator, papper, block och penna! Super bra :)

Svar: Ja den är väldigt bra! Även om jag är en person som hellre sitter med papper och penna så fyller den så många andra bra funktioner också :)
EmmA

2014-01-16 | 22:44:53
URL: http://www.blivandessk.blogg.se
Caroline

hur gör du för att stryka under? jag har googlat och googlat men hittar inget om hur man gör :( tacksam för svar!

kram

Svar: Ta hem CloudOn, där kan du öppna dokument och stryka under :)
EmmA

2014-02-21 | 22:35:53
URL: http://littlemisssunshiiiine.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback