Ur vardagen

Varje morgon vaknar jag av solljuset som kommer in genom fönstret. Mörkt i sovalkoven och ljust ute ger en bländande effekt för den som inte visste det. Men det är otroligt underbart!
 
Och ute är det vår, redan. I tidningen går det att läsa att våren är två månader tidig i år, och det kan man ju inte missa om man kollar ut - det är liksom gröna gräsmattor här och var. Har det ens varit någon vinter? Lite snö, knappt någon alls och inte speciellt kallt. Lite besviken är jag allt. Nu får det här blötslasket ta och försvinna.
 
Eftersom att våren redan är här så är det väl lika bra att själv också gå i det spåret. Igår köpte jag tulpaner som får pryda matbordet. Förut kunda jag inte förstå hur man kunde tycka att tulpaner är fina, men jag antar att det går att ändra uppfattning. Tulpaner är inte så dumma.
 
Lite fika hinner jag med ibland också. I måndags gjorde jag nyposoppa som jag åt med glass, i riktig sportlovsanda (även om jag själv inte har något lov) och i går blev det ett winerbröd med en massa "klegg" i stället för en semla. Det var ju fettisdagen/semeldagen!

fotograferats.blogg.se

Här finns ingen snö alls, men tulpaner har jag gott om! :) Tycker de är som vackrast innan de slår ut helt, om de lever så länge vill säga...

Svar: Jag tror jag också tycker de är finast innan de har slagit ut, kanske att jag ändrar uppfattning när de jag har nu slår ut haha :)
EmmA

2014-03-05 | 18:46:18
URL: http://fotograferats.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback